Finally! A riding lesson without freezing

Åh! Dagens ridlektion var den bästa på länge.
Jag och pappa åkte ut lite tidigare, Sofia skrev och frågade om jag kunde göra i ordning Soldis till lektionen. Så Vi kom ut till 17.45 och jag började borsta på Soldis. Pappa hade inget att göra så han sopade lite fint.
Soldis fällde jättemycket. Ett drag med borsten och jag hade pälsbyxor. Men förövrigt så var hon jättesnäll i boxen och lyfte på hovarna åt mig. Snälla pållen.
När jag hade suttit upp så skrittade Soldis iväg på en gång, pigg och glad. Vi var lite oense i början och hade lite svårt med halter, men efter ett tag började hon lyssna jättebra och lyssnade på alla mina hjälper utan problem.
Det var roligast att tölta, jag skulle sitta djupt i sadeln och spänna alla magmuskler. Jag andades typ inte, och blev nästan lite toanödig (höhö). Men det blev fint!
I traven travade hon på som bara den, det var tydligen jätteroligt.

Soldis från Snöån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0