Let's take a trip to the past

Lördag. Jag åkte ut till stallet vid ett, Maja kom strax efter. Vi gick ut (i det fina vädret) till hagen för att hämta hästarna. Jag tog det lugnt och försökte se liten, snäll och gullig ut och satte mig nära Soldis. Hon gick inte direkt närmare, inte heller när jag lockade med en morotsbit. Så jag gick långsamt närmare och sträckte ut handen, fick tag i grimman men glömde typ hålla fast. Så hon gick iväg.
Då kom Elin, hon kom in i hagen och fick tag på Soldis. Good good.
Vi gjorde i ordning hästarna och red ut i skogen. Elin först, jag i mitten och Maja sist. Vi tog den lite längre turen med galoppbackarna men höll ett lugnt tempo. Soldis var jätteduktig och lugn. Lugnare och tryggare än Skuffa (Soldis=5 år, Skuffa=10 år)!
Vi red förbi en badboll mitt i skogen (ja, en badboll, i mars, mitt i skogen, uppblåst), hundar och bilar.
Vi skrittade upp för galoppbackarna, det har jag aldrig gjort, och gud vad långa dem var!
Ridturen var jättemysig och jag ser fram emot nästa.

Soldis


Lykill


Bleikur

Imorgon är det uteritt på ridskolan! Det blir kul!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vilka fina foton!

2011-04-03 @ 12:24:22
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0