The sun is shining

Idag vaknade jag och hade en känsla av att det var molnigt ute, men icke. Soligt och fint. Då fick jag ett happyface och gick ner. Jag och mamma bestämde oss igår för att köpa hårfärg innan jag åkte ut till stallet, så vi gick till åhlens vid elva och köpte brun hårfärg. Mamma övertalade mig lite så jag kom också hem med lite nya kläder.
När vi kom hem bytte jag om till ridkläder och åkte ut med mamma till stallet. Hon tog med Linus också så dem kunde gå promenad när jag red. I stallet träffade jag Maja, som rider i samma ridgrupp som jag. Hon skulle också rida, så Sofia (som också var där) sade att vi kunde rida tillsammans. Vi gjorde i ordning hästarna och red ut på vägen. Det var väldigt halt och kramsnöigt så vi tog det lungt. Mamma gick efter med Linus.
Sofia sade att jag skulle rida med pessoa också, eftersom hon gick så bra med det i onsdags. Jag var inte så glad på den ideén eftersom pessoa inte direkt är mitt favoritbett. Men jag tog det och Skuffa gick asfint! Hon gick fint i form och lyssnade jättebra på små hjälper. Jag var väldigt försiktig. Inte för att det behövdes så jättemycket eftersom jag hade på själva bettringen, men jag höll mig på den säkra sidan.
När allt var klart och vi var hemma så färgade mamma håret på mig. Det blev mörkt och fiiint.

Imorgon blir det nog romme, där det är tävling. Tar nog lite kort och så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0