WWW - Wonderful Weather on Wednesday

Idag blev ridlektionen en uteritt på vägen. Vädret var underbart! Solen sken och värmde och våren var så vårig så det blev jättevårigt. Gud vad varmt och skönt det var!
Soldis var väldigt pigg och glad och lyssnade bra på mina hjälper (som alltid! Duktiga hästen), men kändes lite okoncentrerad. Hon ville nog springa av sig lite. När vi red i backen nedåt så gick hon jättefint! Jag kramade lite i tygeln och hon gick i form. När jag slutade krama fortsatte hon gå i samma form och gjorde det tills jag hoppade av! Hon är ju så gullig. Hanna som fick rida Greidi hade det roligt! Jag red bakom henne och hörde fnitter hela turen. Hon fick rida med två ridspön så att Greidi skulle få lite fart. Hon såg lite ut som en fågel!

Men nu lite om Soldis. Allting har gått så fort med henne! Vi pratade lite om det i stallet efter ridlektionen. När hon kom till Burens var hon så osäker och spänd. Hon hoppade till lite om man klappade henne, och spände sig. Hon var jättejobbig att fånga i hagen och vågade nästan inte äta ur krubban.
Hon har ändrats så mycket nu! På bara några månader har hon blivit helt annorlunda. Hon slappnar av när man klappar henne. Hon är mycket bättre att fånga i hagen. Hon äter upp sin ''belöningsmat'' (spiller dock ut ganska mycket. (ganska mycket är typ hälften av maten)).
Hon har också börjat lyfta lite mer på benen i tölten och är inte rädd alls när man rider ut (iallafall inte med sällskap). Soldis är verkligen en perfekt söt liten häst ♥

Failbild. Ska ta fler bilder på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0